Carmen Code

Servicii

Carmen Code te ajuta sa intocmesti un studiu de fezabilitate pentru accesare fonduri europene, tin controlul asupra documentatiei necesare proiectului tau, te ajuta sa realizezi si sa intocmesti dosarul, pas cu pas, si in conformitate cu legislatia. De asemenea, consulatantii te vor sprijini in tot procesul parcurs si te vor sustine, pentru ca ideea ta sa se transforme intr-o afacere de succes.

Analize cost-beneficiu

Documentații urbanistice

Avize și documentații pentru autorizații

Management de proiect

Optimizarea costurilor de investiție

Studii de fezabilitate si documentatii tehnice pentru proiecte finante prin accesarea fondurilor europene

O mare parte dintre investitiori sunt orientati catre accesarea unor fonduri europene care sa le permita dezvoltarea unui proiect complex, un proiect menit sa acopere o nevoie dintr-un domeniu de interes social si care, implicit, sa imbunatateasca nivelul de trai al comunitatii. Accesarea fondurilor europene nu este un proces complicat, ci este nevoie de un proiect bun, care sa iti sustina obiectivele, imbracat intr-un dosar atent intocmit si prezentat.

Poti accesa fondurile europene cu proiecte care se intind spre:

  • dezvoltarea capacitatilor de productie prin edificarea de noi constructii;
  • cresterea gradului de confort al angajatilor prin crearea de noi spatii de lucru;
  • dezvoltarea programelor din agricultura si dezvoltare rurala;
  • crearea de noi facilitati de cazare si alimentatie publica.

Dupa un studiu fundamental si fezabil persoanele juridice si institutiile publice din statele europene au dreptul de a aplica la programul de accesare fonduri europene. Dupa un control riguros al dosarului, se clarifica daca se aproba sau nu si daca studiul este conform legislatiei aflate in vigoare.

Studiile de fezabilitate reprezinta, de fapt, o analiza amanuntita a viabilitatii ideii cu care vrei sa accesezi fondurile europene. Acest studiu este necesar pentru a cunoaste domeniu, piata si pentru a putea tine evidenta factorilor de risc cu care te confrunti.

Toate activitatile studiului trebuie sa se indrepte catre obtinerea unui raspuns la intrebarea comisiei, si anume ,,Putem investi in aceasta idee de afaceri?”.

Scopul acestui studiu de fezabilitate este de a da o prima imagine ideii investitiei si de a clarifica anumite aspecte legate de proiectul tau si de directia in care vrei sa te indrepti.

Toate studiile de fezabilitate se intocmesc dupa un continut cadru minim care trebuie respectat si care se regaseste in legislatia de specialitate.

Management de proiect si optimizarea costurilor de investitie

Ne aplicam cunostintele si folosim instrumentele de management, precum si tehnicile specifice pentru activitatile proiectului tau. In managementul de proiect trebuie investite multe resurse atat inaintea si la inceputul, cat si pe parcursul derularii proiectului!

Astfel, vorbim de o perioada de timp indelungata in care situatia trebuie tinuta sub control, raportarea trebuie sa fie constanta si dozarea de resurse trebuie sa fie facuta cu minutiozitatea unui (al)chimist care descopera potiunea succesului.

Obiectivele proiectului tau trebuie sa fie cunoscute indeaproape, la fel si scopurile si cerintele in plan temporal, economic, calitativ/performativ. Este vorba de o lupta de uzura cu timpul, cu standardele de calitate si cu bugetarea, lupta apriga in care pornim chiar acum, daca doresti! 

Urmarim optimizarea tuturor costurilor implicate

Optimizarea costurilor de un asemenea nivel de complexitate nu poate fi facut decat printr-o operatiune de manageriere a acestora. Exista tabele intregi de Excel sau Drive in care costurile sunt inserate, impreuna cu timpi si cu scop, care se adauga celorlalte redactate in cadrul proceselor de management de proiect.

Asadar, vorbind de managermentul costului proiectului, o activitate ce integreaza aspecte precum programarea, planificarea, selectarea si analizarea resurselor financiare de care dispui si pe care doresti sa le consumi cat mai bine.

  • Planificarea este a resurselor
  • Estimarea este a costurilor
  • Controlul este tot al costurilor

Toate procedurile au ca scop reducerea consumului de bani in vederea mentinerii sau chiar cresterii valorilor create. Optimizarea costurilor de investitie este primordiala si este un scop constant care determina eliminarea riscului de intarziere si consolidarea nivelului de profitabilitate.

Documentatii pentru obtinerea avizelor din partea structurilor speciale

In cazul in care amplasamentul se afla in zona adiacenta sau in raza de protectie a unor cladiri sau terenuri apartinand SRI, MaPN, MAI, etc prin Certificatul de Urbanism se vor solicita avize din partea acestora privind amplasamentul constructiilor si daca este cazul, restrictiile care se impun de catre aceste institutii de siguranta nationala. Chiar daca la prima vedere mentionarea unor astfel de avize provoaca teama, va putem asigura ca situatia in fapt nu este atat de grava. 

Documentatii pentru obtinerea acordurilor tehnice

Acorduri tehnice se stipuleaza in Certificatul de Urbanism in functie de tipul constructiilor sau interventiile propuse. In aceasta categorie intra acordul Agentiei pentru Protectia Mediului (APM) cunoscut si sub denumirea de punct de vedere al autoritatii competente pentru protectia mediului, acordul Inspectoratului de Stat in Constructii (ISC) pentru lucrarile de interventie asupra imobilelor existente sau in cazul construirii unui imobil nou in vecinatatea imediata (alipire la calcan) a unui imobil existent. 

Tot in aceasta categorie intra avizul Inspectoratului Judetean pentru Situatii de Urgenta (ISU) privind securitatea la incendiu a constructiilor si instalatiilor care se supun avizarii, avizul de protectie civila pentru obiectivele de investiii la care este necesar a fi asigurat adapost de aparare civila emis tot de catre ISU, avizul Directiei Judetene de Cultura sau a Ministerului Culturii, dupa caz, in situatia in care amplasamentul se afla in zona construit protejata sau cladirea este monument istoric. 

In situatia unor obiective destinate publicului larg se solicita avizul Directiei de Sanatate Publica (DSP) privind asigurarea masurilor de respectare a prevederilor legale privind sanatatea populatiei. 

In cazul amplasamentelor care beneficiaza de acces din strazi importante, drumuri judetene sau nationale se solicita avizul Comisiei Tehnice de Circulatii, al Brigazii de Politie Rutiera si dupa caz, avizul Directiei Regionale de Drumuri si Poduri (DRDP) pentru DJ sau al Companiei Nationale de Adiministrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) penturu DN. 

Intocmirea documentatiilor tehnice si obtinerea avizelor

One Design prin personalul tehnic angajat se ocupa de intocmirea documentatiilor tehnice pentru obtinerea avizelor si acordurilor solicitate prin Certificatul de Urbanism, depunerea dosarelor si ridicarea avizelor/acordurilor doar pentru proiectele proprii pe care le realizeaza cu echipa de proiectanti angajati contractual sau pe baza de contract de colaborare.

Societatea noastra nu isi asuma implicarea in procesul de avizare pentru documentatii intocmite de alti proiectanti.